Sunday, November 29, 2015

اعتراض به قطع یارانه برخی کارگران

قطع یارانه برخی کارگران

 دبیر اجرایی خانه کارگر و نماینده قانونی کارگران شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مراجع حل اختلاف کار و هیئت بدوی سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به حذف یارانه برخی کارگران و بازنشستگان، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد کرد.

یارانه

"مهدی زمانی‌نوری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- ابراز عقیده کرد: در شرایط کنونی کشور، وجود تحریم‌های اقتصادی و بحران حاکم بر صنعت و تولید ملی، رکود و تعطیلی کارخانجات، تأخیر چندین ماهه در پرداخت حقوق کارگران، تعلیق‌ها و اخراج‌های کارگری، عدم اجرای صحیح قوانین کار و تأمین اجتماعی و عدم صیانت از نیروی کار کشور از یکسو، کارگران مظلوم و زیر خط فقر شاغل را با مشکلات مالی و اقتصادی و دغدغه‌های متعدد مواجه ساخته است.

وی افزود: این معضلات از سوی دیگر خیل عظیم بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر تأمین اجتماعی را با مشکلات بسیار مواجه کرده است و در حالی که انتظار می‌رفت کارگران و بازنشستگان ضمن برخورداری از یارانه از سبد کالا و حمایت‌های وزارت کار و دولت تدبیر و امید بهره‌مند شوند، متأسفانه شاهد حذف یارانه برخی از این اقشار جامعه هستیم.

نماینده قانونی کارگران در مراجع حل اختلاف کار با توجه به تورم اقتصادی، گرانی کالاهای اساسی و تهی بودن سفره کارگران از وزیر کار خواست به مشکلات مالی و دغدغه‌ها و معیشت جامعه کارگری کشور توجه کنند، چراکه بزرگان دین مبین اسلام فرموده‌اند فقر از هر دری وارد شود ایمان از همان در خارج می‌شود.

نماینده کارگران شهرستان‌های ساوه و زرندیه در هیئت بدوی سازمان تأمین اجتماعی گفت: جامعه کارگری از اصل و از ابتدا با پرداخت یارانه موافق نبوده و بر این اعتقاد بوده است که سرمایه‌های ملی کشور می‌بایست برای عمران و آبادانی کشور، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، اجرای زیرساخت‌ها و پروژه‌های عظیم و ماندگار هزینه شود، نه این‌که چوب حراج به سرمایه کشور زده شود.

به گفته وی، حال که دولت تدبیر و امید ابتدا با دعوت از اقشار مختلف پردرآمد کشور خواستار انصراف از دریافت یارانه شد، سپس به جهت حفظ سرمایه‌های ملی از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمان‌های ذیربط مبادرت به حذف یارانه پردرآمدها کرد، انتظار ضعفا و نیازمندان و محرومین جامعه و کارگران زیر خط فقر و حداقل‌بگیران جامعه این بود که توجه بیشتری به سفره تهی آنان شود.

زمانی نوری با گلایه از برخی تصمیمات اقتصادی دولت بطور نمونه پرداخت وام‌های 25 میلیون تومانی خودرو، وام 10 میلیون تومانی خرید لوازم خانگی در راستای حمایت از صنعت و تولید ملی و رونق چرخه اقتصادی کشور اظهار کرد: متأسفانه این تصمیمات بواقع بنام ضعفا و همواره به کام اغنیاست.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با اشاره به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی سال و طرح مبحث افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در دستور کار شورایعالی کار و شورایعالی تأمین اجتماعی، از وزیر کار و دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی خواست برای نجات کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی از فقر و تنگدستی نسبت به افزایش دستمزد واقعی کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی با در نظر گرفتن تورم واقعی حاکم بر کشور و گرانی سرسام آور کالاهای اساسی، مواد غذایی، خوراک، پوشاک، مسکن، درمان، تحصیل و... اتخاذ تصمیم کنند.

زمانی نوری با اشاره به نزدیک شدن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: کارگران با وجود مشکلات مالی و اقتصادی و دغدغه‌های گوناگون با حضور پرشور در انتخابات در سرنوشت خود و اداره امور کشور مشارکت کرده و همواره خود را در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری سهیم می‌دانند.

زمان واریز یارانه

No comments:

Post a Comment